Przywództwo
Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
(2)
Czytelnia Zdzieszowice
(3)
Autor
Blikle Andrzej (1939- )
(1)
Chang Jill
(1)
Clark Timothy R. (1964- )
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Korecki Tristan
(1)
Wilmanowicz Ewa
(1)
Wołoszański Bogusław (1950- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Dorośli
(1)
Menedżerowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(2042)
Lektura szkolna
(1753)
Literatura dziecięca polska
(1438)
Literatura dziecięca
(1276)
Rodzina
(1170)
Przywództwo
(-)
Relacje międzyludzkie
(1126)
Miłość
(1036)
Tajemnica
(1033)
Śledztwo i dochodzenie
(981)
Przyjaźń
(904)
Zabójstwo
(869)
Powieść fantastyczna
(625)
II wojna światowa (1939-1945)
(620)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(598)
Poezja
(540)
Biografie
(525)
Polska
(523)
Powieść obyczajowa dla młodzieży
(506)
Powieść przygodowa
(505)
Zwierzęta
(488)
Małżeństwo
(468)
Powieść przygodowa dla dzieci
(442)
Literatura dziecięca angielska
(438)
Trudne sytuacje życiowe
(436)
Relacja romantyczna
(427)
Uczucia
(423)
Horror
(418)
Literatura młodzieżowa
(414)
Życie codzienne
(412)
Dzieci
(402)
Sekrety rodzinne
(397)
Policjanci
(395)
Osoby zaginione
(367)
Literatura młodzieżowa angielska
(364)
Magia
(354)
Literatura dziecięca amerykańska
(352)
Opowiadanie dziecięce polskie
(346)
Poezja polska
(345)
Rodzeństwo
(311)
Prywatni detektywi
(308)
Wybory życiowe
(294)
Opowiadania dla dzieci
(293)
Żydzi
(287)
Opowiadanie o zwierzętach
(285)
Boże Narodzenie
(282)
Bajki dla dzieci
(270)
Literatura faktu
(256)
Literatura polska
(254)
Przestępczość zorganizowana
(254)
Bajka dla dzieci najmłodszych
(252)
Matki i córki
(252)
Dziennikarze
(244)
Nastolatki
(244)
Pamiętniki polskie
(244)
Dziewczęta
(241)
Humor
(236)
Historia
(232)
Bajkoterapia
(230)
Podróże
(230)
Śmierć
(222)
Władcy
(213)
Uprowadzenie
(211)
Arystokracja
(210)
Książki dla najmłodszych
(207)
Polacy za granicą
(207)
Nauka czytania
(205)
Samorealizacja
(205)
Dokumenty dźwiękowe
(200)
Komiks dla dzieci
(196)
Akcja powieści
(194)
Książka w języku angielskim
(194)
Literatura dziecięca francuska
(192)
Literatura
(189)
Książki mówione
(188)
Literatura podróżnicza polska
(188)
Wojna
(187)
Język polski
(183)
Seryjni zabójcy
(182)
Mężczyzna
(181)
Ludzie a zwierzęta
(177)
Śląsk
(173)
Poezja dziecięca polska
(168)
Opowiadanie polskie
(164)
Psy
(163)
Zemsta
(163)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(162)
Dramat polski
(158)
Publicystyka polska
(155)
Pisarze polscy
(154)
Wiara
(151)
Dziadkowie i wnuki
(145)
Czarownice i czarownicy
(144)
Szczęście
(144)
Kartonowe kartki
(141)
Bajki o zwierzętach
(140)
Zdrada
(140)
Dziecko
(139)
Samotność
(139)
Wierszyki dla dzieci
(139)
Literatura rosyjska
(138)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rozwój osobisty
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Doktryna jakości : Rzecz o turkusowej samoorganizacji / Andrzej Jacek Blikle. - Wydanie 3, Turkusowe. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2022. - 624 strony, [2] strony tablic kolorowych : ilustracje, rysunki, tabelki, wykresy ; 24 cm.
(Onepress Exclusive)
Bibliografia na stronach [599]-602.
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się zgodnie z tym, jaką ścieżką podąża myślenie o zarządzaniu jakością nie tylko w naszym kraju, ale przede wszystkim na świecie. Andrzej J. Blikle wychodzi z założenia, że nie może być mowy o skutecznym zarządzaniu bez położenia nacisku na jakość produktu i usługi, jakie się proponuje klientowi. Co więcej, nie ma mowy o wysokiej jakości bez dobrych, równorzędnych relacji w pracy. Stąd w kolejnym wydaniu swojej książki tak silny nacisk kładzie na zarządzanie turkusowe, czyli swego rodzaju partnerską demokrację - wolność, zaufanie, partnerstwo i współpracę wewnątrz organizacji. Połączenie doświadczeń praktycznych z wiedzą teoretyczną dało rezultat, który może satysfakcjonować zarówno praktyków, jak i teoretyków, a także wszystkich, którzy chcą poznać tajniki skutecznego, efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem czy też pogłębiać wiedzę na ten temat. Autor w atrakcyjnej, przystępnej formie narracyjnej kompleksowo przedstawia zawiłości zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując na źródła sukcesu, ale i na przyczyny, podłoże porażek. Przedstawia przy tym te kwestie w ujęciu interdyscyplinarnym, co sprzyja wnikliwości wywodów i pogłębionym refleksjom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Zdzieszowice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 207-211. Indeks.
Chang nauczyła się akceptować własną introwersję, zamieniając ją z wady w powód, dla którego była w stanie osiągać ambitne cele i przodować w zadaniach, w których jej ekstrawertyczni koledzy zostawali daleko w tyle. Jak się okazuje, introwertycy mają szczególne zdolności przywódcze i również mogą błyszczeć na imprezach towarzyskich oraz podczas biznesowych prezentacji. Należysz do tej grupy? Dzięki wskazówkom i narzędziom zawartym w tej książce nauczysz się pokonywać bariery językowe i kulturowe, nawiązywać dobre relacje, robić postępy na ścieżce kariery i poruszać się w ekstrawertycznym środowisku bez uszczerbku dla własnego komfortu czy osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 [Psychologia biznesu ] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzykrotnie piastujący stanowisko dyrektora zarządzającego, erudyta wykształcony w Oksfordzie i fachowy doradca, Timothy R. Clark ukazuje, w jaki sposób wielkość rodzi się z potężnego połączenia charakteru i kompetencji – przy czym „jądrem” jest charakter, a kompetencje „skorupą”. Charakter jest fundamentem, na którym muszą zostać nabudowane kompetencje, przy czym oba czynniki są równie istotne. „Pomyślmy o szeroko znanych przywódcach i spróbujmy przywołać przypadki ich spektakularnego popadania w niełaskę z powodu braku kompetencji” – czytamy w tej książce. – „Kiedy lider idzie na dno, proces ten ma swój początek w jego wnętrzu. To zapaść charakteru, swoiste «stopienie rdzenia» (by uciec się do metafory reaktora jądrowego).” Osoby o właściwych predyspozycjach charakterologicznych, którym brak jest stosownych kompetencji, pozostają nieskuteczne. Lecz z kolei kompetentni liderzy, którym brak charakteru, są niebezpieczni. „Przywództwo jest dyscypliną stosowaną; nie jest to jakaś rozdmuchana idea, nad którą trzeba by przysiąść i dumać. Właściwie jest to najważniejsza stosowana dyscyplina na świecie […]” – powiada autor. Sukces każdego podmiotu gospodarczego sprowadza się u swych źródeł właśnie do przywództwa. To ostatnie realizuje się w ostatecznym rachunku za sprawą kompetencji i charakteru, nie zaś zewnętrznych atrybutów takich jak pełnione stanowisko, funkcja czy zakres władzy. Autor rzuca snop światła na cztery najistotniejsze składniki charakteru i kompetencji, oferując nam sekwencję elokwentnych, inspirujących i pobudzających do działania refleksji na temat nieodzownych budulców każdego z tych czynników. Przywództwo albo liderowanie postrzega on zasadniczo jako oddziaływanie na innych: przywódcy – liderzy – wywierają wpływ na innych „w sposób, który zainspiruje ich do pięcia się w górę, poszerzania swego potencjału, stawania się”. Lider musi odznaczać się charakterem nieodzownym dla pozytywnego oddziaływania, jak i kompetencjami, aby wywierany przezeń wpływ był skuteczny. Ta książka przeznaczona jest dla każdego, kto pragnąłby zwiększyć swój potencjał w obszarze przewodzenia – liderowania. Wgląd autora w zagadnienie jest głęboki, a jego zaangażowanie wręcz zaraźliwe. Uzmysławia nam on, że: „Przewodzenie innym jest najbardziej angażującym, inspirującym i najgłębiej satysfakcjonującym rodzajem działalności, jaki zna ludzkość. Dzięki niemu zyskujemy możliwość dokonywania postępów, skutecznego mierzenia się z przeciwnościami, zmieniania życia innych ludzi […] Piękną stroną przywództwa jest fakt, że do roli przywódcy może aspirować każdy”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Zdzieszowice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.46 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Poznaj cechy prawdziwego lidera Przekonaj się, dlaczego potrzebujesz odpowiedniej marki osobistej Naucz się wykorzystywać narzędzia wpływu społecznego By roztaczać szefa czar Zarządzanie ludźmi i kierownicze stanowisko to dla jednych prestiż i źródło władzy, dla innych zobowiązanie i misja wywierania pozytywnego wpływu. W rzeczywistości, w której życie prywatne przenika się z zawodowym, a iluzję popularności trudno odróżnić od prawdziwej reputacji, pozycja wpływowego lidera - teamu, oddziału, firmy - jest znacznie trudniejsza do wypracowania. Wraz ze stanowiskiem nie przychodzą magiczne moce, szacunek i bezwzględne posłuszeństwo. Na autorytet i uznanie każdy musi zapracować. Jak pogodzić oczekiwania przełożonych i podwładnych? Jak sprawować realną władzę, zamiast wykonywać jedynie odgórne polecenia? Jak zjednać sobie ludzi i skutecznie wykorzystywać biznesowe szanse? Jak wzbudzać autorytet i szacunek i być przy tym realnie potrzebnym ludziom? Wszystko zależy od świadomych decyzji, konsekwencji w działaniu i wierności wartościom.
Ta książka skłania do refleksji nad własną skutecznością i realnym przywództwem, a jednocześnie dostarcza wielu praktycznych narzędzi i wskazówek do natychmiastowego zastosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Zdzieszowice
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 005.5
Książka
W koszyku
Zabić Amerykę / Bogusław Wołoszański. - Warszawa : Wydawnictwo Wołoszański, 2021. - 334, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Dlaczego Adolf Hitler w grudniu 1941 roku, u szczytu potęgi III Rzeszy, wypowiedział wojnę Stanom Zjednoczonym? Powód był prosty: dał się zwieść Franklinowi D. Rooseveltowi, który zręcznie podsunął Führerowi fałszywą wiadomość o planie skierowania do Europy 10 milionów żołnierzy. W ten sposób prezydent USA uzyskał możliwość odrzucenia ograniczeń nakładanych przez ustawę o neutralności.
Po II wojnie światowej Stalin popełnił ten sam błąd. Przekonany o potędze radzieckich sił zbrojnych szykował się do wojny z byłym sojusznikiem. Nie zdążył jednak jej wypowiedzieć. Śmierć zabrała go w szczytowym okresie przygotowań.
Jego następca Nikita Chruszczow był przekonany o swojej sile, gdyż plany wykradzione z amerykańskich laboratoriów nuklearnych pozwoliły skonstruować bombę atomową. B-29 Superfortress, przechwycony w 1944 roku na Dalekim Wschodzie, umożliwił budowę kopii tych ciężkich bombowców – Tu-4. Radzieccy naukowcy zaprojektowali rakietę, która mogła zaatakować amerykańskie miasta.
Wydawało się, że dzięki temu Chruszczow mógł rozpocząć wcielanie w życie wielkiego planu „zabicia Ameryki”. Ostatecznie cel ten nie został osiągnięty, ale wielka rozgrywka wciąż trwa…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(100) [Historia powszechna] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej