Science fiction
Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(55)
Forma i typ
Książki
(55)
Proza
(54)
Dostępność
dostępne
(23)
nieokreślona
(23)
wypożyczone
(9)
Placówka
Biblioteka Zdzieszowice Dzieci
(7)
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
(48)
Autor
King Stephen (1947- )
(7)
Przybyłek Marcin (1968- )
(7)
Klonowski Tomasz
(6)
Chattam Maxime (1976- )
(4)
Wilusz Tomasz
(4)
Carbone Courtney
(3)
Kluza Joanna
(3)
Lipski Robert P. (1967- )
(3)
Martinez Heather
(3)
Michałowska-Gabrych Iwona
(3)
Palma Félix J. (1968- )
(3)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(3)
Zarawska Patrycja
(3)
Broniek Dominik
(2)
Ciepłowska Agnieszka
(2)
Lotz Sarah
(2)
Mróz Remigiusz (1987- )
(2)
Perry Steve (1947- )
(2)
Pietraszek Waldemar
(2)
Smith Geof
(2)
Amendola Dawid W. Sekretna wojna
(1)
Anderson Kevin J
(1)
Aniszewska Katarzyna (1989- )
(1)
Atwood Margaret (1939- )
(1)
Baxter Stephen (1957- )
(1)
Beavers Ethen
(1)
Cajgner Wojtek (1987- )
(1)
Chattam Maxime
(1)
Chattam Maxime (1976-)
(1)
Chiang Ted (1967- )
(1)
Cohee Ron
(1)
Cross Kirsten Wysysacz dusz
(1)
Daywalt Drew
(1)
Dukaj Jacek (1974- )
(1)
Duszyński Tomasz (1976- )
(1)
Elison Meg
(1)
Gandzel Mariusz
(1)
Geppert Beata
(1)
Griggs Claudine Pomocna dłoń
(1)
Gębicka-Frąc Maria
(1)
Hamilton Peter F. (1960- ) Sonnie ma przewagę
(1)
Herbert Brian (1947- )
(1)
Hikiert Anna
(1)
Horikoshi Anna
(1)
Jabłoński Mateusz. Sygnał
(1)
Jabłoński Mirosław Piotr
(1)
Jakuszewski Michał
(1)
Jakuszewski Michał (1958- )
(1)
James P. D. (1920-2014)
(1)
Kaliński Marcin. November Hotel
(1)
Kawalec Mikołaj. Pewnego razu
(1)
Kloos Marko O wykorzystaniu zmiennokształtnych
(1)
Kloos Marko Szczęsliwa trzynastka
(1)
Kopociński Dariusz
(1)
Kotarski Filip. Sygnał
(1)
Krupko Michał. Zima na First Avenue
(1)
Królak Paweł. Trzeci kontakt
(1)
Kucza Tomasz. Czerwone Oko
(1)
Lansdale Joe R. (1951- ). Rybia noc
(1)
Lansdale Joe R. (1951- ). Wysypisko
(1)
Le Tellier Hervé
(1)
Leino Piia (1977- )
(1)
Lem Stanisław
(1)
Lewis Steven (1951- ) Mechy
(1)
Lipszyc Paweł
(1)
Liu Ken (1976- ) Udanych łowów
(1)
Martin George R. R. (1948- )
(1)
McEwan Ian (1948- )
(1)
Michowski Marek
(1)
Mielgo Alberto Świadek
(1)
Miernik Krzysztof. Końce bywają początkami
(1)
Mortka Marcin. Ciężka noc w Kanionie Świstów
(1)
Murakami Haruki (1949- )
(1)
Myers Matthew (1960- )
(1)
Nagata Linda (1960- )
(1)
Nakoniecznik Arkadiusz
(1)
Nicholas Christopher
(1)
Oracz Michał
(1)
Perry Stephani
(1)
Picacio John
(1)
Reynolds Alastair (1966- ) Błękit zimy
(1)
Reynolds Alastair (1966- ) Za szczeliną orła
(1)
Roth Veronica (1988- )
(1)
Scalzi John (1969- ) Gdy jogurt przejął władzę
(1)
Scalzi John (1969- ) Historie alternatywne
(1)
Scalzi John (1969- ) Trzy roboty
(1)
Shuhko Vitaliy Martwy punkt
(1)
Simmons Dan (1948- )
(1)
Smulewska Maria
(1)
Sobota Robert (1968- )
(1)
Spaziante Patrick
(1)
Swanwick Michael (1950- ) Epoka lodowca
(1)
Sylwanowicz Agnieszka (1960- )
(1)
Szulc Andrzej
(1)
Szyma Rafał
(1)
Szypuła Wojciech
(1)
Urban Miłosz
(1)
Wacław Maciej
(1)
Wieczorek Paweł (1956- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(47)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(54)
Odbiorca
6-8 lat
(7)
Dzieci
(7)
14-17 lat
(6)
Młodzież
(6)
9-13 lat
(2)
Dorośli
(2)
0-5 lat
(1)
18+
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(24)
Literatura polska
(12)
Literatura francuska
(7)
Literatura angielska
(6)
Literatura hiszpańska
(4)
Literatura kanadyjska
(2)
Literatura fińska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Gry komputerowe
(7)
Gwiezdne Wojny (świat fikcyjny)
(7)
Odległa przyszłość
(7)
Star Wars (świat fikcyjny)
(7)
Nastolatki
(6)
Podróże w czasie
(6)
Przyjaźń
(5)
Mutacje
(4)
Rzeczywistość postapokaliptyczna
(4)
Ucieczki
(4)
Wszechświat
(4)
Władcy
(4)
Istoty pozaziemskie
(3)
Walka
(3)
Ziemia
(3)
Zjawiska paranormalne
(3)
Człowieczeństwo
(2)
Kataklizmy
(2)
Kobieta
(2)
Myśliwi
(2)
Obcy (stworzenie fantastyczne)
(2)
Podróże międzyplanetarne
(2)
Podróżnictwo morskie
(2)
Strach
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Wojna
(2)
Wojsko
(2)
Zabójstwo
(2)
Zamach na Johna F. Kennedy'ego (1963)
(2)
Łowiectwo
(2)
Życie pozaziemskie
(2)
Amber (postać fikcyjna)
(1)
Androidy
(1)
Anomalie pogodowe
(1)
Anomia
(1)
Bitwy
(1)
Czas
(1)
Depresja
(1)
Diuna (świat fikcyjny)
(1)
Dystopia
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Fanatyzm
(1)
Fundamentalizm
(1)
Historia alternatywna
(1)
Imperium
(1)
Inność
(1)
Inwazja kosmitów
(1)
Jądro Ziemi
(1)
Katastrofy
(1)
Katastrofy lotnicze
(1)
Katastrofy morskie
(1)
Katedry
(1)
Kontakt z obcymi
(1)
Lot
(1)
Magia
(1)
Mars (planeta)
(1)
Matt (postać fikcyjna)
(1)
Misje
(1)
Mizoginia
(1)
Mężczyzna
(1)
Ojcostwo
(1)
Opór (postawa)
(1)
Planetoidy
(1)
Potwory
(1)
Położne
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc wobec kobiet
(1)
Przestrzeń
(1)
Reality show
(1)
Realizm
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Rody
(1)
Rzeczywistość alternatywna
(1)
Seksizm
(1)
Statki
(1)
Stres
(1)
Sztuka przetrwania
(1)
Teokracja
(1)
Tobias (postać fikcyjna)
(1)
Uczeni
(1)
Walka dobra ze złem
(1)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(1)
Wiara
(1)
Więźniowie obozów
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Zabójcy
(1)
Zamieć śnieżna
(1)
Zdolności
(1)
Zemsta
(1)
Zmiany klimatyczne
(1)
Świat równoległy
(1)
Żołnierze
(1)
Życie
(1)
Temat: czas
1989-2000
(4)
1801-1900
(3)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Maine (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Nowa Anglia (Stany Zjednoczone ; region)
(2)
Chełmno (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(12148)
Kryminał
(4481)
Sensacja
(1781)
Literatura dla dzieci
(1605)
Powieść historyczna
(1429)
Science fiction
(55)
Opowiadania i nowele
(1222)
Powieść psychologiczna
(954)
Powieść
(891)
Poradnik
(846)
Powieść przygodowa
(799)
Thriller
(779)
Fantasy
(651)
Opracowanie
(622)
Romans
(545)
Pamiętniki i wspomnienia
(533)
Bajki i baśnie
(515)
Praca zbiorowa
(508)
Biografia
(506)
Publikacja bogato ilustrowana
(500)
Saga rodzinna
(493)
Thriller psychologiczny
(402)
Reportaż
(398)
Powieść erotyczna
(393)
Autobiografia
(392)
Młodzi dorośli (16-18 lat)
(336)
Horror
(331)
Literatura dla młodzieży
(314)
Książki dla małych dzieci
(289)
Fantastyka
(280)
Książka obrazkowa
(278)
Powieść biograficzna
(219)
Opowiadania edukacyjne dla dzieci
(202)
Publikacje dla dzieci
(174)
Romans historyczny
(174)
Komedia kryminalna
(160)
Rozważania i rozmyślania religijne
(158)
Publicystyka
(156)
Bajki terapeutyczne
(154)
Młodzi dorośli (18-25 lat)
(149)
Relacja z podróży
(147)
Wiersze
(139)
Książka edukacyjna dla dzieci
(137)
Antologia
(132)
Publikacje religijne
(125)
Wywiad dziennikarski
(123)
Przewodnik turystyczny
(116)
Monografia
(84)
Romans paranormalny
(84)
Audiobooki
(80)
Komiks
(80)
Biografie postaci religijnych
(76)
Romans mafijny
(74)
Album
(70)
Powieść przygodowa dla dzieci
(69)
Opowiadania i nowele przygodowe
(67)
Bajki edukacyjne
(66)
Publikacje
(66)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(63)
Wydawnictwa popularne
(63)
Poezja
(59)
Książka obrazkowa (picturebook)
(57)
Esej
(56)
Podręcznik
(55)
Przepisy kulinarne
(55)
Encyklopedia
(52)
Wywiad rzeka
(52)
Źródła historyczne
(52)
Książka zabawka
(49)
Reportaż fabularny
(49)
Powieść obyczajowa dla młodzieży
(42)
Powieść postapokaliptyczna
(42)
Rymowanki
(42)
Felieton
(39)
Psychologia
(38)
Dokumenty dźwiękowe
(35)
Adaptacja literacka
(34)
Broszura
(34)
Prawdziwa zbrodnia
(34)
Poradniki
(32)
Thriller medyczny
(32)
Dramat (gatunek literacki)
(31)
Dzienniki
(31)
Lektura z opracowaniem
(30)
Materiały pomocnicze
(30)
Legendy i podania
(29)
New Adult
(29)
Komedia
(27)
Starsi dorośli
(27)
True crime
(27)
Dystopia
(25)
Książka kucharska
(24)
Książka-zabawka
(24)
Powieść epistolarna
(23)
Satyra
(23)
Opowiadanie edukacyjne dla dzieci
(22)
Powieść biblijna
(22)
Opowiadania i nowele historyczne
(21)
Komedia romantyczna
(20)
Thriller polityczny
(20)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Haruki Murakami postanowił zmierzyć się z gatunkiem science-fiction. Narrator i zarazem główny bohater książki jest ostatnią żyjącą ofiarą eksperymentu, który polegał na wszczepieniu do ludzkiego mózgu elektrody rozszyfrowującej zakodowane tajne informacje. Eksperyment spowodował, że bohater posiada jak gdyby dwie świadomości. Powieść została skonstruowana tak, by pokazać dwa równoległe światy, w których żyje narrator: rozdziały, których akcja rozgrywa się w różnych miejscach, napisane różnymi stylami, przedstawiają na zmianę przeżycia obydwu "ja" postaci.
Na początku, kiedy nie jeszcze nie wiemy dokładnie, o co chodzi, wydaje się, że historia ma po prostu dwóch bohaterów, z jakichś powodów opisanych w jednej książce. Dopiero później pojawiają się elementy, wspólne obu opowieściom, dowodzące związku między nimi. Takim elementem są na przykład nieziemskie wizje płaczących, jarzących się czaszek jednorożców - magiczne motywy są dla twórczości Murakami bardzo charakterystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.521-3
Książka
W koszyku
(Czerwień / Linda Nagata ; T. 1)
Dla dobra swoich interesów, garstka hiperbogatych prywatnych przedsiębiorców wojennych, do których należy Thelma Sheridan, wywołuje konflikty zbrojne w różnych rejonach świata. Porucznik Shelley wybrał służbę w wojsku zamiast odsiadki w więzieniu. Już częściowo scyborgizowany, traci nogi w akcji bojowej w afrykańskim Sahelu, ale otrzymuje od armii USA szansę na drugie wojskowe życie É niezawodne tytanowe protezy, które poniosą go ku heroicznej przyszłości. Thelma Sheridan jest bezlitosna i chciwa, ale nie głupia; zauważa że do gry wojennej É i to przeciwko niej É włączyła się nieznana siła. Podejrzewa, że to autonomiczny, zbuntowany program komputerowy, który wylągł się w informatycznej Chmurze. Nazywa go Czerwienią, gdyż uważa, że przesącza się przez wszystko, jak krew. Blue Parker, przywódca Armii Niepodległego Teksasu, ogłasza secesję stanu i detonuje ładunki jądrowe w amerykańskich miastach, co powoduje rozpad Chmury. Grożąc dalszymi eksplozjami nuklearnymi, Parker żąda spełnienia żądań secesjonistów. Porucznik Shelley i jego połączona grupa bojowa mają za zadanie powstrzymać szaleńca. Ale czy Blue Parker działa sam…?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-311.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czerwone oko to antologia opowiadań postapokaliptycznych, których fabuła osadzona jest w świecie gry fabularnej Neuroshima, świecie zatrutym, wyniszczonym długą wojną, w którym na zgliszczach cywilizacji toczy się walka o przetrwanie. Autorzy prezentują wiele jego odcieni - krwawe i ponure, przerażające i okrutne, ale i wesołe, zawadiackie i lekkie. W swych tekstach odwołują się do różnych gatunków i stylistyk - mamy tu zarówno opowiadanie akcji, jak i czarny kryminał, groteskową komedię i ponurą, depresyjną opowieść. Nie zabrakło także horroru. Scenerię opowiadań tworzą śmiercionośne pustkowia, ruiny miast, podziemne laboratoria i osady nowego świata. Bohaterowie zmagają się nie tylko ze zmutowanymi bestiami, maszynami, lecz również - a może przede wszystkim - z drugim człowiekiem i samym sobą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.162.1-311.9
Książka
W koszyku
(Trylogia Wiktoriańska ; T. 3)
Po tragicznej śmierci ukochanej Montgomery Gilmore zrobi wszystko, by porozmawiać z nią ostatni raz. W wiktoriańskim Londynie, w czasach rozkwitu spirytualizmu jedynym rozwiązaniem wydaje się sesja z udziałem słynnego. Seans niespodziewanie prowadzi do uwolnienia straszliwych, nienazwanych mocy. Jedyny ratunek znajduje się w tajemniczej księdze zatytułowanej Mapa chaosu. Jeśli nie uda się jej odnaleźć, Gilmore nie spotka się ze swą ukochaną, gdyż nawet zaświaty przestaną istnieć. W poszukiwaniach biorą udział Artur Conan Doyle, ojciec Sherlocka Holmesa, Lewis Carroll, autor Alicji w Krainie Czarów, i oczywiście H.G. Wells, którego tropem podąża Niewidzialny Człowiek, siejący zniszczenie. Tylko oni mogą uratować świat, tylko oni mogą doprowadzić do ponownego spotkania ukochanych rozdzielonych przez śmierć, spotkania, do którego droga wiedzie przez lustra… Wielka przygoda, wielka miłość, dynamiczna akcja, prawdziwe duchy i fałszywe media. Wybuchowy koktajl, który zafascynuje czytelników na całym świecie. Lub – jakby to ujął tajemniczy narrator powieści – we wszystkich możliwych światach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.134.2-311.9
Książka
W koszyku
(Trylogia Wiktoriańska ; T. 1)
Londyn, 1896 rok. Niezliczone wynalazki sprawiły, że człowiek uwierzył w nieograniczone możliwości nauki. Przekonanie, iż dzięki niej ludzie są w stanie dokonać rzeczy niemożliwych, znajduje wyraz w działalności przedsiębiorstwa Podróże w Czasie Murraya, które stawia sobie za cel spełnienie jednego z największych marzeń ludzkości - o przemieszczaniu się w czasie - pragnienie rozbudzone rok wcześniej powieścią H.G. Wellsa Wehikuł czasu. Nagle człowiek XIX wieku otrzymuje możliwość przeniesienia się do roku 2000, co staje się udziałem Claire Haggerty, która przeżywa romans z mężczyzną przyszłości. Nie wszyscy jednak życzą sobie ujrzeć jutro. Andrew Harrington zamierza podróżować w przeszłość, do roku 1888, aby uratować swoją ukochaną ze szponów Kuby Rozpruwacza. Ponadto sam H.G. Wells staje w obliczu niebezpieczeństw związanych z przemieszczaniem się w czasie, gdy do jego epoki przybywa tajemniczy podróżnik z zamiarem zabicia autora i przejęcia praw do słynnej powieści. Angielski pisarz zostaje zmuszony do desperackiej ucieczki przez stulecia… Co stanie się jednak, gdy zmienimy przeszłość? Czy można na nowo napisać Historię?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.134.2-311.9
Książka
W koszyku
(Trylogia Wiktoriańska ; T. 2)
Nowy Jork, 1898 rok. Stała bywalczyni salonów, Emma Harlow, godzi się poślubić zamożnego, wysoko postawionego Montgomery’ego Gilmore’a pod jednym tylko warunkiem. Kawaler musi podjąć jej wyzwanie i odtworzyć inwazję Marsjan według słynnej powieści H. G. Wellsa Wojna światów. W międzyczasie H. G. Wells zostaje wtajemniczony w szczegóły pewnej, zakończonej niepowodzeniem wyprawy na Antarktydę, podczas której znaleziono dziwne obiekty, najwyraźniej pozaziemskiego pochodzenia. Brał w owej wyprawie udział sam Edgar Allan Poe, a wędrówka po pokrytych lodem bezdrożach zainspirowała go do napisania jednego z najwybitniejszych literackich dzieł wszech czasów. Tymczasem na ulicach Londynu zaczynają się pojawiać dziwne, osobliwie wyglądające cylindry. Wells podejrzewa początkowo, że to tylko jakiś głupi dowcip, z czasem dochodzi jednak do wniosku, że oto rozpoczęła się prawdziwa inwazja na naszą planetę… Félix J. Palma z rozmachem i niezwykłą sprawnością łączy wiktoriańską rzeczywistość z fantastyką. Trudno nie dać się uwieść idei światów równoległych i podróży w czasie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.134.2-311.9
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.111(73)-344
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.111(73)-344
Książka
W koszyku
(Gamedec ; T. 4)
Zbliża się jubileusz setnej rocznicy istnienia WayEmpire. Imperator Ludzkości, Gorgon Nemezjus Ezra, ma zamiar zaskoczyć trzysta miliardów ludzi zamieszkujących 25 światów Imperium i¬ odbić ojczysty glob. Terra Damnata, Ziemia Utracona, kolebka ludzkości, ma dołączyć do WayEmpire. Siedemnaście miliardów Erthirów zainfekowanych niegdyś cyfrową Bestią to nie jedyny problem. Spaczeni Unithirowie, którzy po Wielkiej Przegranej uciekli w Kosmos, kiedyś powrócą by dokonać wyimaginowanej zemsty. A wtedy Imperium Tao zatrzęsie się w posadach. Torkil Aymore, znamienity Podróżnik i Gamedec, a przede wszystkim Ran, żołnierz elitarnej Pierwszej Centurii Pierwszego Maodionu, będzie walczył o przetrwanie. We wszystkich pięciu wcieleniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.162.1-311.9
Książka
W koszyku
(Gamedec ; T. 4)
Trwa wielka wojna z Thirami. Przeciwko siłom wroga może wystąpić pięciokrotnie mniejsza armia WayEmpire, dowodzona przez admirała Hawka. Sytuacja jest niewesoła. Może nowa zdolność kilkunastu tysięcy Ranów do przeobrażania się w stumetrowe anioły zagłady uratuje Imperium? A może to Arka É wywrotowy eksperyment Sergia Lamy odegra decydującą rolę? Miłośników serii o Torkilu Aymore nie rozczarują dynamiczne opisy walk w których raz po raz zakrzywiona jest czasoprzestrzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.162.1-311.9
Książka
W koszyku
(Gamedec ; T. 1)
Pierwsza część 5-tomowego cyklu "Gademec" "Detection endes case", zwykł był mawiać Sam Hawthorne, jeden z najwybitniejszych detektywów działających w wirtualiach w połowie lat osiemdziesiątych XXII wieku. Gdy zginął w niewyjaśnionych okolicznościach, jego przyjaciele umieścili na holograficznym nagrobku napis: "Sam «DEC» Hawthorne. Nigdy nie zapomnimy". Od tej pory solverzy, czyli detektywi działający w grach, zaczęli siebie nazywać gameDECami. Oto historia jednego z nich. Koniec XXII wieku. Ludzie żyją w miastach-klatkach oddzielonych od agresywnego ekosystemu barierami ABB. Światem rządzą korporacje, choć zwykły obywatel tego nie zauważa. Wielu spędza czas w światach sensorycznych É grach dających wrażenie pełnego uczestnictwa. Gdzie przebywają ludzie, pojawiają się kłopoty. A gdy kłopoty dotyczą sieci, potrzebny jest nie policjant, ale gamedec É detektyw od gier. Taki jak Torkil Aymore z Warsaw City
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.162.1-311.9
Książka
W koszyku
(Gamedec ; T. 5)
Po Drugiej Wojnie z Thirami w WayEmpire nastały Czasy Szczęśliwości. Ludzkość kontroluje ImBu - cyfrowy byt będący połączeniem programu Budda i wirtualnej reprezentacji Imperatora Gorgona Nemezjusa Ezry. Realną władzę sprawują Błogosławieni - Ranowie wyznaczeni przez ImBu. Na tym nieskazitelnym obrazie pojawiają się jednak rysy: na jednej z planet wybucha epidemia, anarchista Han Fierce postanawia zamordować Rana, silniki pancerników otaczających Łzę Cheronei przestają działać, a Whale - statki cywilizacji, która współistnieje z WayEmpire - otwierają ogień do tajemniczej obcej floty. Tymczasem Torkil Aymore odkrywa kult kobiety, która każe się nazywać Imperatorką i chce dzielić władzę z ImBu. Imperatorka twierdzi, że tylko ona może uratować ludzkośća
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.162.1-311.9
Książka
W koszyku
(Gamedec ; T. 5)
Po Drugiej Wojnie z Thirami w WayEmpire nastały Czasy Szczęśliwości. Ludzkość kontroluje ImBu - cyfrowy byt będący połączeniem programu Budda i wirtualnej reprezentacji Imperatora Gorgona Nemezjusa Ezry. Realną władzę sprawują Błogosławieni - Ranowie wyznaczeni przez ImBu. Na tym nieskazitelnym obrazie pojawiają się jednak rysy: na jednej z planet wybucha epidemia, anarchista Han Fierce postanawia zamordować Rana, silniki pancerników otaczających Łzę Cheronei przestają działać, a Whale - statki cywilizacji, która współistnieje z WayEmpire - otwierają ogień do tajemniczej obcej floty. Tymczasem Torkil Aymore odkrywa kult kobiety, która każe się nazywać Imperatorką i chce dzielić władzę z ImBu. Imperatorka twierdzi, że tylko ona może uratować ludzkość...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.162.1-311.9
Książka
W koszyku
Gamedec : sprzedawcy lokomotyw / Marcin Przybyłek. - Wydanie 2 poprawione. - Poznań : SuperNowa, 2017. - 405 s. ; 20 cm.
(Gamedec ; T. 2)
Rok 2199. Rozwój świata przyspiesza. W sieci pojawiają się wirusy, których celem stają się zoeneci. Ataki są tak gwałtowne, że Torkil Aymore wraz z przyjaciółmi postanawiają zbadać sprawę. Nie wiedzą, że wkraczają na arenę międzykorporacyjnych zmagań, gdzie rozwikłanie jednej zagadki postawi ich przed kurtyną, za którą kryje się następna tajemnica...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.162.1-311.9
Książka
W koszyku
Gamedec : Zabaweczki, błyski / Marcin Przybyłek. - Warszawa : SuperNowa, 2008. - 523, [2] s. ; 20 cm.
(Gamedec ; T. 3)
WEJDŹ W SIEĆ. BOISZ SIĘ? GRA NABIERA TEMPA. Kończy się XXII wiek. Ludzie żyją w miastach-klatkach oddzielonych od agresywnego ekosystemu barierami ABB. Koncerny produkujące realne dobra konkurują o konsumenta z firmami promującymi życie w sieci. Główni gracze na ziemskiej scenie gospodarczej ukrywają atuty. Media manipulują społeczeństwem. Globalny kryzys sieciowy pociąga za sobą setki ofiar. W świecie, gdzie jednostka nie ma żadnego znaczenia, Torkil Aymore rozpaczliwie walczy o przetrwanie. Nie chce już wygrać. Chce przeżyć. SPRZEDAWCY LOKOMOTYW to najdłuższy i najbardziej niebezpieczny epizod w karierze Torkila Aymore'a, gierczanego detektywa. Wcześniejsze przygody gamedeka zostały opisane w tomie GRANICA RZECZYWISTOŚCI, zawierającym dwanaście intrygujących opowiadań. W każdym z nich autor umiejętnie łączy elementy fantastyczne z wątkiem sensacyjno-kryminalnym. Opowieści o gamedeku to lektura obowiązkowa dla wszystkich miłośników gier. Następne tomy cyklu Gamedec: Zabaweczki. Błyski i Zabaweczki. Sztorm,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 821.162.1-311.9
Książka
W koszyku
Wybrańcy / Veronica Roth ; tłumaczenie Miłosz Urban. - Poznań : Media Rodzina, 2021. - 526, [1] strona ; 21 cm.
Wybrańcy Veronica Roth Pisarka Veronica Roth dała się poznać szerokiej publiczności dzięki serii książek Niezgodna. Zyskała rozpoznawalność na całym świecie, a obecnie powraca z książką Wybrańcy, która rozpoczyna nową dylogię dla „młodych dorosłych” (young adult). O czym jest ta powieść? Odwrócony porządek rzeczy Zamiast budować akcję swojej powieści powoli, aż do kulminacyjnego momentu, w którym zwyciężają główni bohaterowie, Veronica Roth zdecydowała się rozpocząć powieść Wybrańcy od triumfu. Kreśli również tło całej historii – otóż 15 lat wcześniej pięcioro zwyczajnych nastolatków na podstawie proroctwa zostało wytypowanych do stawienia czoła Mrocznemu – potężnemu bytowi niosącemu zniszczenie Ameryce. Mroczny zrównał z ziemią całe miasta i pozbawił życia wielu ludzi. Wybrańcy mieli go pokonać, ale zanim to się stało, musieli wiele poświęcić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-311.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trupia otucha / Dan Simmons ; przełożył Wojciech Szypuła. - Wydanie I. - Czerwonak : Vesper, czerwiec 2023. - 1036, [4] strony ; 24 cm.
Chełmno, rok 1942. Saul Laski jest jednym z tysięcy więźniów nazistowskiego obozu. Okazuje się jednak, że machina zagłady wprawiona w ruch przez Hitlera to nie jedyne zagrożenie, jakie czeka na niego w tym miejscu. Wpada bowiem w szpony pradawnego Zła, przy którym okrucieństwo SS-manów jest dzieciną igraszką. Saulowi udaje się jednak przeżyć. Przez kolejne niemal 40 lat jego życie podporządkowane jest tropieniu tajemniczych istot, które stoją za najmroczniejszymi wydarzeniami współczesnej historii. Posiadają one niezwykły talent: potrafią wpływać na umysły zwykłych ludzi, manipulować nimi i sterować wedle swoich potrzeb i pragnień, by zaspokajać najmroczniejsze żądze. W końcu jednak popełniają błąd, a Saul w towarzystwie równie zdeterminowanych, żądnych zemsty pomocników wyrusza na krucjatę, ostateczną rozgrywkę z siłami ciemności. Monumentalna Trupia otucha jest uznawana za jedną z najlepszych powieści Dana Simmonsa. Została nagrodzona między innymi Bram Stoker Award oraz Locus Award. Epicki rozmach, porywająca fabuła, elementy grozy brawurowo wplecione w sensacyjno-przygodową intrygę na tle prawdziwych wydarzeń współczesnej nam historii oraz plejada wielowymiarowych, wyrazistych postaci gwarantują prawdziwie ekscytującą lekturę. Obejmująca dziesięciolecia i rozgrywająca się na kilku kontynentach historia stanowi jedną z najdoskonalszych prób ożywienia wampirzej legendy, zgłębia naturę ludzkiej skłonności do przemocy i analizuje jej wpływ na naszą przyszłość. (opis wydawcy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dorośli
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Zdzieszowice Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej