Szul Roman
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
E-booki
(2)
Autor
Konopnicka Maria
(271)
Roberts Nora (1950- )
(244)
Słowacki Juliusz
(218)
Fabianowska Małgorzata
(212)
Drewnowski Jacek
(200)
Szul Roman
(-)
Sienkiewicz Henryk
(176)
Zarawska Patrycja
(171)
Prus Bolesław
(169)
Popławska Anna
(162)
Praca zbiorowa
(158)
Steel Danielle
(152)
Disney Walt
(150)
Mickiewicz Adam
(147)
Orzeszkowa Eliza
(136)
Kraszewski Józef Ignacy
(127)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Żeromski Stefan
(121)
Spirydowicz Ewa
(117)
Lenartowicz Teofil
(111)
Andersen Hans Christian
(109)
Chotomska Wanda
(109)
Courths-Mahler Jadwiga
(100)
Fabisińska Liliana
(99)
Zimnicka Iwona
(99)
Mazan Maciejka
(98)
Szulc Andrzej
(98)
Włodarczyk Barbara
(98)
Marlier Marcel
(96)
Webb Holly
(94)
Wilusz Tomasz
(92)
Gomulicki Wiktor
(91)
Brzechwa Jan
(90)
Rzehak Wojciech
(85)
Delahaye Gilbert
(84)
Jaczewska Edyta
(84)
Montgomery Lucy Maud
(84)
Możdżyńska Aldona
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Siewior-Kuś Alina
(83)
Pintara Maciej
(80)
Szal Marek
(80)
Kraśko Jan
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Urban Miłosz
(77)
Hitchcock Alfred
(76)
Ross Tony
(76)
Masterton Graham
(75)
Cussler Clive (1931-2020)
(74)
Tuwim Julian
(74)
Chmielewska Joanna
(73)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(73)
Kochanowski Jan
(73)
Clark Brenda
(70)
Januszewska Aleksandra
(70)
Rawinis Marian Piotr (1953- )
(70)
Adamus Ludwikowska Jolanta
(69)
Czechowicz Józef
(69)
Dobrowolski Patryk
(69)
Williams Sophy
(68)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(67)
King Stephen (1947- )
(67)
Pedersen Bente
(67)
Bourgeois Paulette
(66)
Kowalczyk Agata
(65)
Myśliwy Agnieszka
(65)
Baudelaire Charles
(63)
King Stephen
(63)
Ochab Janusz
(63)
Strzelec Małgorzata
(63)
Lenin Włodzimierz
(62)
Lien Merete
(62)
Lien Merete. Zapomniany Ogród - saga
(62)
Supeł Barbara
(62)
Żukowski Jarosław
(62)
Beaumont Émilie
(61)
Lange Antoni
(61)
Sandemo Margit
(61)
Christie Agatha
(60)
Drabik Wiesław
(60)
Gawryluk Barbara
(60)
Polkowski Andrzej
(60)
Simon Francesca
(60)
Makuch Maria
(59)
Praski Łukasz
(59)
Marciniakówna Anna
(58)
Nawrot Bogumiła
(58)
Gardner Urszula
(57)
Mróz Remigiusz (1987- )
(57)
Marcinkowska Alicja
(56)
Lindgren Astrid
(55)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(55)
Kabat Jan
(54)
Królicki Zbigniew A
(54)
Olejnik Donata
(54)
Stefaniuk Małgorzata
(54)
Gralak Anna
(53)
Iwaszkiewicz Jarosław
(53)
May Karol
(53)
Widmark Martin
(53)
Clark Mary Higgins (1927- )
(52)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
2 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
ARTYKUŁY: Katarzyna Szmigiel-Rawska, Justyna Ślawska, Sylwia Waruszewska, Identyfikacja gmin zurbanizowanych na podstawie danych przestrzennych, s. 7-25, doi: 10.7366/1509499548601 Przemysław Tomczak, Agnieszka Latocha, Dominik Sikorski, Robert Szmytkie, Katarzyna Kajdanek, Paulina Miodońska, Od regresu do sukcesu. Identyfikacja obszarów wiejskich na podstawie poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego, s. 26-47, doi: 10.7366/1509499548602 Grzegorz Dumieński, Alicja Lisowska, Andrzej Tiukało, Badania ilościowe źródłem danych o adaptacyjności gmin zagrożonych powodzią w zlewni Nysy Kłodzkiej, s. 48-68, doi: 10.7366/1509499548603 Maciej Pilny, Sposoby wyznaczania stref w studiach uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego największych polskich miast, s. 69-82, doi: 10.7366/1509499548604 Joanna Zuzanna Popławska, Strategie reprezentowania interesów mieszkańców przez ruchy miejskie w Polsce, s. 83-97, doi: 10.7366/1509499548605 Agnieszka Murawska, Działania łódzkich ośrodków wsparcia ekonomii społecznej – jako wsparcie dla rozwoju regionu, s. 98-113, doi: 10.7366/1509499548606 RECENZJE: Roman Szul, Dominika Studzińska, Zmiana roli i charakteru granicy polsko-rosyjskiej a uwarunkowania rozwoju polskiej strefy przygranicznej, s. 117-118, doi: 10.7366/1509499548607
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej