Miodunka Władysław
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
E-booki
(2)
Autor
Roberts Nora (1950- )
(246)
Słowacki Juliusz
(218)
Fabianowska Małgorzata
(210)
Drewnowski Jacek
(200)
Sienkiewicz Henryk
(175)
Miodunka Władysław
(-)
Zarawska Patrycja
(172)
Konopnicka Maria
(168)
Prus Bolesław
(168)
Popławska Anna
(161)
Praca zbiorowa
(159)
Steel Danielle
(152)
Disney Walt
(149)
Mickiewicz Adam
(146)
Orzeszkowa Eliza
(135)
Kraszewski Józef Ignacy
(126)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Żeromski Stefan
(121)
Spirydowicz Ewa
(117)
Lenartowicz Teofil
(111)
Chotomska Wanda
(110)
Andersen Hans Christian
(109)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(105)
Courths-Mahler Jadwiga
(100)
Szulc Andrzej
(100)
Zimnicka Iwona
(99)
Mazan Maciejka
(98)
Włodarczyk Barbara
(98)
Fabisińska Liliana
(97)
Marlier Marcel
(97)
Webb Holly
(94)
Wilusz Tomasz
(92)
Gomulicki Wiktor
(91)
Brzechwa Jan
(90)
Rzehak Wojciech
(85)
Delahaye Gilbert
(84)
Jaczewska Edyta
(84)
Możdżyńska Aldona
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Siewior-Kuś Alina
(83)
Pintara Maciej
(81)
Szal Marek
(81)
Ujejski Kornel
(79)
Kraśko Jan
(78)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(77)
Urban Miłosz
(77)
Hitchcock Alfred
(76)
Ross Tony
(76)
Cussler Clive (1931-2020)
(75)
Masterton Graham
(74)
Montgomery Lucy Maud
(74)
Tuwim Julian
(74)
Chmielewska Joanna
(73)
Kochanowski Jan
(73)
Clark Brenda
(70)
Januszewska Aleksandra
(70)
King Stephen (1947- )
(70)
Rawinis Marian Piotr (1953- )
(70)
Adamus Ludwikowska Jolanta
(69)
Czechowicz Józef
(69)
Dobrowolski Patryk
(69)
Supeł Barbara
(68)
Williams Sophy
(68)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(67)
Pedersen Bente
(67)
Bourgeois Paulette
(66)
Kowalczyk Agata
(65)
Myśliwy Agnieszka
(65)
Baudelaire Charles
(63)
Ochab Janusz
(63)
Strzelec Małgorzata
(63)
Lenin Włodzimierz
(62)
Lien Merete
(62)
Żukowski Jarosław
(62)
Beaumont Émilie
(61)
King Stephen
(61)
Lange Antoni
(61)
Sandemo Margit
(61)
Christie Agatha
(60)
Drabik Wiesław
(60)
Gawryluk Barbara
(60)
Nawrot Bogumiła
(60)
Polkowski Andrzej
(60)
Praski Łukasz
(60)
Simon Francesca
(60)
Makuch Maria
(59)
Mróz Remigiusz (1987- )
(59)
Gardner Urszula
(58)
Marciniakówna Anna
(58)
Marcinkowska Alicja
(56)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(56)
Kabat Jan
(55)
Lindgren Astrid
(55)
Stefaniuk Małgorzata
(55)
Gralak Anna
(54)
Królicki Zbigniew A
(54)
Iwaszkiewicz Jarosław
(53)
Kuś Piotr
(53)
May Karol
(53)
Olejnik Donata
(53)
Pawlikowska Beata (1965- )
(53)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
2 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej