Socjologia edukacji
Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(1)
Placówka
Czytelnia Zdzieszowice
(1)
Autor
Kozielska Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Kobieta
(2071)
Lektura szkolna
(1753)
Relacje międzyludzkie
(1579)
Literatura dziecięca polska
(1438)
Literatura dziecięca
(1276)
Socjologia edukacji
(-)
Rodzina
(1188)
Miłość
(1072)
Tajemnica
(1045)
Śledztwo i dochodzenie
(1012)
Przyjaźń
(912)
Zabójstwo
(884)
II wojna światowa (1939-1945)
(626)
Powieść fantastyczna
(609)
Poezja
(540)
Biografie
(523)
Polska
(523)
Powieść przygodowa
(499)
Zwierzęta
(490)
Małżeństwo
(473)
Trudne sytuacje życiowe
(446)
Powieść przygodowa dla dzieci
(440)
Literatura dziecięca angielska
(438)
Relacja romantyczna
(431)
Uczucia
(425)
Horror
(417)
Życie codzienne
(416)
Literatura młodzieżowa
(408)
Sekrety rodzinne
(406)
Dzieci
(402)
Policjanci
(398)
Osoby zaginione
(370)
Magia
(361)
Literatura dziecięca amerykańska
(352)
Opowiadanie dziecięce polskie
(346)
Poezja polska
(345)
Rodzeństwo
(311)
Prywatni detektywi
(309)
Wybory życiowe
(303)
Opowiadania dla dzieci
(293)
Żydzi
(289)
Opowiadanie o zwierzętach
(285)
Boże Narodzenie
(282)
Bajki dla dzieci
(270)
Powieść obyczajowa dla młodzieży
(261)
Literatura faktu
(256)
Matki i córki
(255)
Literatura polska
(254)
Przestępczość zorganizowana
(253)
Bajka dla dzieci najmłodszych
(252)
Dziennikarze
(248)
Nastolatki
(247)
Dziewczęta
(244)
Pamiętniki polskie
(244)
Humor
(240)
Podróże
(235)
Historia
(232)
Bajkoterapia
(230)
Władcy
(224)
Śmierć
(222)
Arystokracja
(214)
Uprowadzenie
(211)
Polacy za granicą
(209)
Książki dla najmłodszych
(207)
Samorealizacja
(207)
Nauka czytania
(205)
Dokumenty dźwiękowe
(199)
Komiks dla dzieci
(196)
Książka w języku angielskim
(195)
Akcja powieści
(193)
Literatura dziecięca francuska
(192)
Literatura
(189)
Książki mówione
(188)
Literatura podróżnicza polska
(188)
Wojna
(188)
Seryjni zabójcy
(184)
Język polski
(183)
Mężczyzna
(181)
Ludzie a zwierzęta
(179)
Śląsk
(173)
Poezja dziecięca polska
(168)
Zemsta
(166)
Psy
(165)
Opowiadanie polskie
(163)
Dramat polski
(158)
Wiara
(157)
Publicystyka polska
(155)
Pisarze polscy
(154)
Dziadkowie i wnuki
(150)
Czarownice i czarownicy
(146)
Szczęście
(146)
Samotność
(142)
Kartonowe kartki
(141)
Pisarze
(141)
Poszukiwania zaginionych
(141)
Zdrada
(141)
Bajki o zwierzętach
(140)
Dziecko
(139)
Wierszyki dla dzieci
(139)
Literatura rosyjska
(138)
Biografia
(135)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 338)
Bibliografia, netografia na stronach 361-392.
Planowanie ścieżki kształcenia i dokonywanie edukacyjno-zawodowych wyborów stanowi dziś konieczność, przed którą stoi każdy młody człowiek. Przetransformowany rynek pracy, którego oblicze modyfikują postępujące procesy globalizacji, obligują do podejmowania przedsięwzięć mających na celu aktywne wpasowywanie się jednostek w jego rekonstruowane wciąż na nowo oblicze, wymuszając także szereg działań o charakterze przygotowawczym do pełnego w nim uczestnictwa. Tematyka książki dotyczy obszaru teorii i praktyki pedagogiki, a w szczególności jej subdyscyplin: pedagogiki pracy, a także (w pewnym wymiarze) pedagogiki społecznej. Autorka prowadzi weryfikacje empiryczne, koncentrujące się wokół kategorii związanej z odkrywaniem planów i aspiracji edukacyjno-zawodowych i ich uwarunkowań oraz przyjmowanych strategii konstruowania przyszłości. Szczególna uwaga badaczki skierowana została na dwie grupy respondentów: uczniów szkół podstawowych oraz tych, którzy pierwsze wybory o edukacyjno-zawodowym charakterze mają już za sobą i kształcą się w szkołach branżowych/zawodowych oraz technikach. Uzyskane wyniki badań mogą służyć wzbogaceniu wiedzy o aspiracjach i planach edukacyjno-zawodowych czynionych przez uczniów szkół podstawowych zainteresowanych i niezainteresowanych kształceniem w zawodzie i „zawodowców” – uczniów szkół branżowych (oraz funkcjonujących nadal szkół zawodowych) i techników. Ważnym aspektem opracowania są także opinie i oczekiwania względem procesu szkolnego doradztwa zawodowego, którego zamierzeniem (zdaniem autorki), obok stwarzania przestrzeni do poznawania siebie i świata pracy (z uwzględnieniem ścieżek kształcenia poprzedzających wejście na rynek pracy) są działania sprzyjające optymalizacji zatrudnienia lub/i osiągania (szeroko rozumianych) sukcesów zawodowych (wobec zindywidualizowanego jednostkowo potencjału).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Zdzieszowice
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 37.048(438)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej